The Marrakech Project

קיץ 2024

חיפוש מתמיד אחר חומרים חדשים

באירועי מרקש בחנויות נציג פרויקט חדש שפותח בבית דניאלה להבי בשנה האחרונה. בעקבות ריבוי פסולת הפלסטיק בעולם, יותר ויותר מפעלים מתמחים בטכניקות שונות של מחזור, חקר ויצירה מחדש של מוצרים שימושיים.

במסגרת חיפוש מתמיד אחר חומרים חדשים וטכניקות חדשות, מצאנו מפעל במזרח אשר מייצר סלי פלסטיק קלועים בעבודת יד מפלסטיק ממוחזר.

השתמשנו בבסיס הזה כחומר גלם לעיצוב של תיק סל חדש, המשלב את החומר החדשני והממוחזר ביחד עם החומר המסורתי, עתיק היומין ליצירת תיקים עוד מימי התנ״ך: העור.

בטכניקת שתי וערב, רצועות עור נקלעות אל תוך סלי הפלסטיק הממוחזרים.

עבודת הפיתוח ערכה חמישה חודשים, במהלכם התנסינו בשיטות אריגה שונות, צורות נשיאה, ובטכניקות של שתי וערב. מההכלאה המרתקת הזו בין החומרים נוצר תיק חדשני, פונקציונלי, ויפיפה, אותו אנו מציגים לראשונה ביריד.

במסגרת אירועי המרקש בחנויות אנו נייצר תיקים בלייב, מול הקהל המבקר, והצופות תכלנה לבחור כל אחת לעצמה את שילוב החומרים והצבעים האהוב עליה: בסיס הפלסטיק, רצועות העור הידיות, והתא הפנימי.

בעיצוב התיק עצמו שזרנו אלמנטים הלקוחים מתוך הארכיון המקורי של דניאלה, אם זו צורת הגונדולה האייקונית, רצועת החבל המצופה, סגירת הקשר שייצגה את דניאלה במשך שנים. זוהי דרכו הקריאטיבית של אורי, לשמר את השפה העיצובית של אמו, דניאלה, ובכך לשמור על שפת המותג והדנא נאמנים למקור, ולעשות להם התאמות ושינויים ברוח הזמן, התקופה והטכנולוגיה.

Dive into our world