סנדלים שטוחים לעונת האירועים

קיץ 2024

עידן הנעל השטוחה

בעוד שנים רבות, חוקרי אופנה יסתכלו על התקופה שלנו, בעיקר מאז 2020, ויכריזו עליה כעידן הנעל השטוחה. בעוד שעקבים גבוהים שלטו במשך עשרות שנים, מגפת הקורונה לימדה נשים רבות שאפשר להחליף את הנעל הגבוהה בנעל שטוחה ועדיין להרגיש אופנתית ונכונה.

המגמה הזו המשיכה מאז: חזרתן של הנעליים השטוחות כמו נעלי הבלט או המוקסינים המשיכה והתחזקה, והשנה מככב הסנדל השטוח ככוכב הבלתי מעורער בעולמות הסטייל והאופנה, מפריז ועד ניו יורק. אבל השנה, שולטים לא רק סנדלים שטוחים לימות הקיץ אלא הסנדל השטוח גם לאירועים ולערבים האלגנטיים של העונה.

למה, אתן שואלות? הנה כמה סיבות:

1. סנדלים שטוחים זה בריא ונוח

כבר די ברור שלרוב הנשים סנדלים שטוחים בריאים ונוחים יותר. ״כשאני לא הולכת עם עקבים ועסוקה בהליכה ויציבה, אני מבינה שסנדלים שטוחים הם הדבר הנכון עבור המבנה שלי״, אמרה לקוחה ותיקה. וגם אם רופאים מסכימים עם הטענה הזו, ברור שסנדלים שטוחים הם הפריט הנכון בקיץ, במיוחד הישראלי, שמאפשר גם נוחות וגם אוורור שכה הכרחיים בעונה הזו של השנה. ״אם לא נוח לך - יראו שאת לא נינוחה״, אומרת אחת ממנהלות החנויות שלנו, ״ולהיראות לא נינוחה זה הכי לא באופנה״.

2. סנדלים מיום לערב

״ברור שמילת המפתח העונה היא נוחות״, כתבה עיתונאית במגזין ״קוסמופליטן״ והמשיכה, ״אבל מה שלקוחות בזמן האחרון רוצות הן נעליים וסנדלים ורסטיליים, כאלה שאפשר לארוז במזוודה, לצאת איתם לרחוב אחר הצהריים ולהמשיך למסעדה או לאירוע בערב. להרבה נשים אין כוח להחלפות של נעליים או סנדלים רק בשביל אירוע בערב, ולכן הן מעדיפות סנדלים שטוחים בקיץ, כאלה שאיתם אפשר לעשות דרינק לפני, לרקוד באירוע ולקום למחרת בבוקר במלון בלי יותר מדי כאבי רגליים וראש״.

3. כי רק ככה את רוקדת

אירועים בקיץ מחייבים לרוב רחבות ריקודים ותזוזה לא מעטה. ״אם זה לא עניין של מונית-מסעדה-מונית״ אני לא מעזה ללכת עם עקבים״ אומרת סטייליסטית ותיקה. היא טוענת שלאירועים שבהם יש ריקודים או כאלה שמחייבים הליכה מהמכונית אל האירוע ואז שיטוטים ועמידה ממושכת - היא מתעקשת על סנדלים שטוחים שיתנו לה תמיכה, אורך נשימה ויציבה לאורך זמן. ״בשלב שהכלה מחליפה מעקבים ליחף ונראית רצוצה, אני והסנדלים השטוחים שלי ממשיכים לרקוד כאילו אין מחר״, היא צוחקת.

4. אפשר למצוא סנדלים שטוחים ואלגנטים

סנדלים שטוחים קיבלו בוסט אופנתי בשנים האחרונות, ואפשר למצוא סנדלים שטוחים אלגנטיים במגוון רחב של עורות, צבעים ושילובים נועזים וייחודיים. ״פעם היה קשה למצוא סנדלים שטוחים לעונת האירועים״, אומר אורי להבי, המנכ״ל והמעצב הראשי בדניאלה להבי. ״לרוב הניחו שמי שנועלת סנדלים שטוחים זקוקה להם ביומיום ולא כשהיא יוצאת בערב, אבל בשנים האחרונות גילינו ביקוש עצום לסנדלים שטוחים לערב והתחלנו לעצב כאלה מדי עונה בשלל סגנונות, עורות וגזרות. היום המחלקה הזו היא אחת האהובות בדניאלה להבי כי אנחנו מתמחים בשילוב שכה קשה לפיצוח שבין אופנתיות, נוחות ופונקציונאליות. השנה למשל השקנו סנדלים שטוחים בשילוב המונוגרמה החדשה (״מונו״) שנראים סנדלי ערב אלגנטיים לגמרי לצד סנדלים שטוחים בהשראה מרוקאית שנותנים טווויסט צבעוני ללוק הערב (״אלן״) - שני זוגות הסנדלים האלה כבשו את לב הלקוחות שלנו מיד״.

5. שטוח הוא לא טרנד אלא קלאסיקה

אחרי שבשנים האחרונות הוכח שסנדלים שטוחים הן גם נוחים וגם אלגנטיים ("מנילה"),סנדלים שטוחים הפכו להיות תופעה קלאסית קיימת והכרחית בכל בית אופנה. אם תחפשו טרנדים הם יגיעו בדמות צבעים, שילובי עורות, חומרים וגזרות. הטרנד אדום? קנו סנדלים אדומים. הטרנד הוא סלינגבק? קנו סנדלים עם רצועה אחורית. אבל הרעיון - סנדלים שטוחים מגיעים בכל הגזרות, הצבעים והטרנדים - הוא רעיון שיישאר פה לתמיד. אל תהססו לדבוק בגובה שאתן מעדיפות ורק אחר כך חפשו את הטרנד שנכון לכן.

בואי להיות חלק מהעולם שלנו