המדריך המלא לנעליים

אביב 2024

כל המיתוסים, השאלות והתשובות הנכונות לפני שאת קונה נעליים

איך לבחור את המידה הנכונה בנעליים? האם נעליים באמת מתרחבות? איזו מידה מתאימה לנעליים שפיציות? אפשר לשלב סניקרס עם חצאית?

1. הנעל מתרחבת לאורך | לא נכון

אם לוחץ לך מקדימה, הנעל לא תתרחב לאורך אלא רק לרוחב. ואם כבר התרחבות, שימי לב שרק נעלי עור מתרחבות לרוחב כי הרוחב והאורך בנעליים מגומי נשארים באותה המידה.

2. מידה בודקים רק לאורך | לא נכון

גם פה התשובה מורכבת: אמנם מידות הנעליים באמת נקבעות לפי האורך, אבל לבעלות רגל רחבה או כאלה עם עצם בולטת כדאי לבדוק גם את הרוחב ולוודא שהאימום והגיזרה מתאימים גם למבנה כזה של רגל. בכלל, לרוב אנחנו בוחרות נעליים לפי מידה אבל צריך גם לחשוב על לבחור נעליים לפי גיזרה: יש כאלה שנוח להן יותר נעל פתוחה מאחור, כאלה שדווקא מעדיפות נעל פתוחה בחזית, וכאלה שאוהבות עקבים. צריך תמיד גם לחשוב על הגיזרה ולא רק על האורך.

3. נעל צריכה להיות גדולה יותר במידה | לא נכון

רבות חושבות שנעל גדולה יותר תהיה נוחה ובריאה יותר אבל האמת היא שהמידה צריכה להיות הולמת את הרגל והמבנה שלה. החוק הלא כתוב מדבר על רווח של 1 ס״מ בין הבוהן לקצה הרגל, אבל תמיד כדאי לחוש שאפשר מעט להזיז את האצבע כדי לתת לדם לזרום ולא לגרום ללחץ על האצבע. מבחינת הרוחב, עדיף שנעל תתאים בול בלי שום רווח בין הרגל לנעל - אבל גם לא ללחוץ.

4. כדאי למדוד נעליים לקראת סוף היום | נכון

במהלך היום הרגל שלנו מתרחבת ולכן כדאי תמיד למדוד נעליים לקראת סוף היום כשהרגל במידת הקיצון שלה כדי שהנעל תהיה נוחה תמיד, בעיקר בשעות הערב

5. הנעל גדולה עליי כי האצבעות רחוקות מהקצה | לא נכון

המידה נקבעת גם מהרוחב. אם הרגל ממלאת את הנעל ומגיעה עד קצה הרוחב, אינך צריכה מידה גדולה יותר.

6. בגזרת שפיץ צריך לבחור מידה אחת יותר | לא תמיד

אם יש לך מבנה אצבעות רחב, זה נכון. אם יש לך מבנה אצבעות צר - הגיזרה משפיעה פחות.

7. אסור לשלב חצאית או שמלה עם סניקרס | לא נכון

פאשינסטיות בעולם כבר מזמן אימצו את המראה של סניקרס עם כל דבר, אבל הסוד הגדול? לעשות שילובים בלתי צפויים. זה כל הכיף.

8. אסור לראות את הגרביים | לא נכון

כמו בשילוב של סניקרס ושמלה, גם בגרביים כבר אין חוקים: אפשר שיראו אותן, ואפשר שלא (עם גרביים חצאיות). בכל מקרה, סטייליסטיות רבות ממליצות לשלב גרביים באחת משתי הדרכים אבל לא בדרך האמצעית של גרביים קצרות. אם את אוהבת מראה של גרביים - לכי עם גרביים ארוכות ובולטות אם את לא אוהבת, בחרי בגרביים חצאיות. קבלי החלטה ותהיי שלמה איתה.

בואי להיות חלק מהעולם שלנו