מונוגרמה עכשיו

אביב 2024

על ההיסטוריה של המונוגרמה, כל הדרך מהארכיון ואל השפה הגרפית החדשה.

זה הזמן למונוגרמה חדשה שתסמן עידן חדש מצד אחד, והמשכיות מצד שני.

אנחנו שמחות להציג בפניכן את המונוגרמה החדשה - שילוב של האות D בשם דניאלה להבי שמשולבת אחת מול השנייה ויוצרת אלמנט גרפי שמזכיר קצת אוכפים או אבזמים (תלוי במי שמתבנוננת).

המונוגרמה (בעברית: משלבת) היא ״עיטור המשמש כסמל ומורכב מאותיות משולבות זו בזו, בדרך כלל ראשי תיבות של אדם, ארגון או מוסד. היא משמשת כאות זיהוי או כלוגו״ (וויקיפדיה), וימיה כקדם - הן התחילו בסימון מטבעות בעת העתיקה, ומשם המשיכו על דפי ההיסטוריה בסימון של פריטים של אנשים, משמשיות דרך עגלות ועד פריטי לבוש כדי שאנשים ידעו למי שייכים הפריטים כשהשאירו אותם במרחב הציבורי. באופנה התחילו להשתמש במונוגרמה במאה ה-19 עם חברות מזוודות ועור כמו לואי ויטון וגויארד, ובמרוצת הזמן הפכו המונוגרמות להון הסימבולי של מי שקנה מוצרי יוקרה ורצה לסמן אותם במרחב.

כשדניאלה להבי התחילה לייצר תיקים, היא לא רצתה ששמה יתנוסס על הפריטים שלה, והיא עיצבה את המונוגרמה הראשונה - dl - שהיתה ראשי התיבות שלה ושיקפה את הצניעות שבסימון הלוגו על המוצרים שלה. היא עיצבה מונוגרמה באותיות קטנות, ובמשך שנים המונוגרמה היתה מזוהה איתה. בשלב מסויים העירו לה שכולם מתייחסים לפריטים שלה כפריטים שלך דניאלה להבי, והמונוגרמה הוחלפה בלוגו עם השם המלא באנגלית - Daniella Lehavi.

אבל כמו כל בית אופנה, גם הרגע לשינוי הזה הגיע עכשיו: מתוך רצון להתעדכן מצד אחד, ומצד שני לשמור על המסורת והערכים. לכן אנחנו גאות להשיק את המונוגרמה החדשה של דניאלה להבי - סמל חדש שמבטא את האסתטיקה, היוקרה והקראפט שעומדים בבסיס בית האופנה שלנו. המונוגרמה החדשה היא פרשנות חדשה למונוגרמה האהובה שדניאלה עיצבה בעצמה, dl, וחשבנו לתת לה חיים חדשים עם עיצוב שהולם את רוח הזמן והערכים שלנו.

התוצאה היא מונוגרמה חדשה עם ערכים נצחיים, שרטוט מחודש של המקום של דניאלה להבי בחיים העכשוויים: מונוגרמה שהיא משחק גרפי כמעט מופשט עם האות הראשונה של המותג מצד אחד, ועם קונוטציות חדשות של אוכפים, אבזמים ומראה ששומר על יוקרה וקראפט. זהו גלגול מחודש של הלוגו, ואנחנו כבר משלבים אותו בקולקציה החדשה  שמוקדשת למונוגרמה.

את הקולקציה יצרנו בשיתוף פעולה עם ה-JAFFA HOTEL, מלון יוקרה הממוקם במבנה רנסנסי מאוחר מהמאה ה-19 ביפו, והוא מגלם את הקשר שלנו למקום הזה, למסורת וליופי על-זמני. על כל פריט מהקולקציה החדשה - תיקים עשויים קש בשילוב עורות, וגם שני זוגות של סנדלי אצבע - מתנוססת המונוגרמה החדשה שחותמת את טביעת היד שלנו, והיא תו התקן האופנתי החדש של דניאלה להבי. אנחנו יודעות שגם אתן תתאהבו.

בואי להיות חלק מהעולם שלנו